Wilt u een klacht of een negatieve ervaring delen?
We streven ernaar om alle patiënten optimaal te helpen en de beste zorg te bieden. Helaas lukt dat niet altijd. Wanneer u ontevreden bent over de praktijk, de zorg of een zorgverlener vinden we het fijn dat u dit bespreekbaar maakt. Uw feedback is waardevol voor de ontwikkeling van onze praktijk. Een klacht wordt uiterst serieus genomen.
Uw klacht wordt allereerst in het team besproken met de betrokkenen. Erna willen we graag met u in gesprek gaan om uw negatieve ervaring met onze praktijk te bespreken. Het doel van de klachtenregeling is om uw klacht zo goed mogelijk voor u op te lossen en de kwaliteit van zorg waar mogelijk te verbeteren.
U kunt hieronder een klachtenformulier invullen, hierna zal er binnen 2 weken contact met u opgenomen worden door de praktijkmanager of de huisarts.
Klachtenformulier
Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.