Telefonische bereikbaarheid assistente
Voor spoed of levensbedreigende zaken kunt u de praktijk altijd tijdens de openingstijden bereiken. Druk dan op optie 1 in het keuzemenu. Hieronder vindt u een overzicht van de tijden waarop u het beste kan bellen voor reguliere zorgvragen.
Heeft u een eenvoudige vraag en liever niet in de wacht hangen?
U kunt ten alle tijden via MGn een vraag stellen aan de huisarts, praktijkondersteuner of assistente: https://home.mijngezondheid.net. Dit heet een econsult. Wij streven ernaar om u binnen 24 uur een antwoord te sturen. Als u een econsult in het weekend stuurt zal u de maandag erop een reactie ontvangen.
Let op: de assistente plant geen afspraken in via een econsult.
Wilt u bellen om een afspraak in te plannen?
U kunt hiervoor op werkdagen de praktijk bellen tussen 08.00u en 12.30u.
Tussen 10.00u en 11.00u is de assistente telefonisch alleen voor spoed bereikbaar wegens administratieve werkzaamheden.
Tussen 12.30u en 14.00u is de assistente telefonisch alleen voor spoed bereikbaar wegens administratieve werkzaamheden en de lunchpauze.
Wilt u bellen voor het opvragen van een uitslag of een ander advies?
U kunt hiervoor het beste op werkdagen de praktijk bellen tussen 14.00u en 17.00u. Het is in de middag iets minder druk aan de telefoon.
Wilt u verzekerd zijn van een afspraak op de dag dat u belt?
We willen u dan vragen om zo vroeg mogelijk te bellen. U kunt ook een afspraak enkele dagen vooruit plannen, dit kan op basis van de beschikbaarheid. We plannen afspraken bij de huisarts niet te ver vooruit, zo is er minder kans dat uw afspraak vergeten wordt. Voor spoed kunt u binnen de openingstijden altijd terecht.
Waarom stelt de assistente medisch inhoudelijke vragen?
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is, net als de huisarts, verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Meer tijd nodig?
De tijd voor een standaard consult bij de huisarts bedraagt maximaal 15 minuten. Heeft u meerdere klachten of vragen of heeft u behoefte aan een rustig gesprek? Geef het van tevoren aan bij het maken van de afspraak, we zullen er dan rekening mee houden bij het inplannen. De maximale tijd voor een afspraak is dan 30 minuten.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Wij vragen u om tijdig (24 uur voor uw afspraak) af te bellen als een gemaakte afspraak niet door kan gaan. U kunt ook via MGn uw afspraak verwijderen.